
Програма розвитку електронної охорони здоров’я в Польщі на 2022–2027 рр.
Оптимізація послуг охорони здоров’я завдяки цифровій трансформації – це основна мета Програми розвитку електронної охорони здоров’я на 2022–2027 рр., реалізованої міністерством охорони здоров’я Польщі. Як стверджує міністерство, електронні послуги повинні підтримувати здоров’я кожного пацієнта та систему охорони здоров’я в цілому.
За даними міністерства, програма буде реалізована в три етапи. На першому етапі здійснюватиметься загальнонаціональне впровадження електронних послуг (до середини 2023 р.), на другому (через два роки) — набудуть чинності рішення, що підтримують скоординовану допомогу пацієнтам. Третій етап — широке використання рішень, пов’язаних із підтримкою клінічних рішень і телемедициною.
У міністерстві зазначають, що для цього пацієнт має бути забезпечений інструментами для навігації в системі охорони здоров’я. Це включає можливість запису та скасування відвідувань, спілкування з медичними та немедичними працівниками (координаторами), одержання інформації про можливі діагностичні й терапевтичні послуги, профілактичні програми, а також про медичні додатки. Наразі інструментами, що підтримують таку комунікацію, є: портал pacjent.gov.pl, обліковий запис пацієнта (IKP) і мобільний додаток mojeIKP.
Для пацієнтів, які зазнають труднощів під час роботи із цифровими інструментами, будуть реалізовані альтернативні рішення, такі як інфолінії, чат-боти, СМС – вони будуть надавати пацієнтові загальну інформацію про здоровий спосіб життя та персоналізовану інформацію про здоров’я на основі актуальних даних про вік, регіон проживання та стан здоров’я пацієнта.
Що дасть розвиток програми? Пацієнт повинен мати доступ до максимально повної інформації про стан здоров’я свого та своєї родини, у тому числі дітей. Тому канали зв’язку в режимі реального часу будуть надавати інформацію, пов’язану зі здоров’ям пацієнта та членів його родини (медичні дані, результати аналізів, направлення та ін.). Канали зв’язку повинні допомагати пацієнтові орієнтуватися в системі охорони здоров’я, направляючи його відповідно до стану здоров’я.
Нові рішення також покликані поліпшити процес діагностики та лікування пацієнтів із рідкими захворюваннями та гемофілією. Електронний щоденник пацієнта, який страждає на гемофілію або порушення згортання крові, дозволить пацієнтові або особі, яка здійснює догляд, записувати кількість використаних препаратів (доз), їхні серії, а також дати та час приймання.
Завдяки новим електронним інструментам пацієнт зможе контролювати запас ліків і заздалегідь його формувати. Інформація про лікарські засоби, призначені для пацієнта, буде доступна також лікарям.
Окремий сервіс призначений для вагітних жінок. Вони будуть мати доступ до електронних записів, пов’язаних із вагітністю. У свою чергу, батьки одержать доступ до електронної медичної книжки дитини, даних про профілактичні огляди та щеплення, передбачені календарем.
Крім того, для пацієнтів, які потребують постійного догляду, буде запущений мобільний додаток Home Medical Care. Додаток дозволить стежити за станом здоров’я пацієнта в режимі реального часу, завантажувати дані з медичних пристроїв, контактувати з медичними та соціальними працівниками, що здійснюють догляд за пацієнтом, а також проводити телеконсультації. Моніторинг буде здійснюватися за допомогою датчиків і відповідей на запитання про самопочуття.