
Медичний представник у Польщі. Хто це та як до нього ставляться лікарі?
Постійний розвиток фармакологічної промисловості та товарів медичного призначення сприяв появі та стабілізації на ринку такої професії, як медичний представник.
Для роботи медичним представником у Польщі необхідно мати вищу освіту в медичній або суміжній сфері. Серед навичок – міжособистісне спілкування та гарні знання. До завдань медичного представника входить надання достовірної інформації про препарат або медичне обладнання.
Польські лікарі неохоче стають медичними представниками, оскільки на початковому етапі заробітна плата є суттєво нижчою від лікарської. І фірми вимагають від представника не тільки знань, але й орієнтування в маркетингу, тендерних процедурах, знання іноземних мов (особливо англійської), водійського посвідчення категорії “В”, навичок роботи з комп’ютером, творчого потенціалу та стресостійкості. Наявність такої великої кількості вимог пов’язана з тим, що медичний представник діє від імені фірми, і низька якість його роботи безпосередньо позначається на рейтингу його роботодавця. Водночас медичний представник має відносно вільний графік, оскільки працює самостійно, він може планувати свій робочий день.
Іншим плюсом цієї професії є доступ до постійної освіти. При успішній роботі та відмінних результатах є можливість у короткий час подвоїти або навіть потроїти свій оклад.
Як же ставляться лікарі до медичних представників?
Ось дані дослідження:
- 98,4 % лікарів стикалися з медичними представниками хоча б раз у житті;
- 89,6 % регулярно спілкуються з репрезентантами медичних фірм із кількох причин: 60,1 % цінують здобуття знань про ліки та методи лікування, 55,5 % – тому що це їх робота, 47 % використовують це спілкування як можливість отримання додаткового фінансування навчання, конференцій, 30 % – для отримання безкоштовних пробників, 8,5 % спілкуються із представниками, щоб зробити перерву між прийомами хворих, 4 % подобаються подарунки;
- які подарунки та винагороди отримують лікарі: 97 % – дрібні подарунки (ручка, блокнот, кава, чай, шоколад); 88,7 % – медичну літературу; 57 % – запрошення на обід або вечерю; 43,6 % зізналося в отриманні дорогих подарунків (робочий стіл, крісло, стетоскоп); 29 % – квитки на концерти, спортивні заходи; 19,5 % – дорогі презенти, не пов’язані з медичною діяльністю; 16,2 % – гроші; 8 % – курси; 3,9 % – подорожі;
- 10,4 % – не спілкуються з медичними представниками зовсім.
У середньому кожний лікар приймає 12–14 репрезентантів на місяць, приблизно 10 хвилин на кожного.
У цілому стосунки між лікарями та представниками фірм хороші, тому що обидві сторони мають свої вигоди, чи то економія часу на здобуття нових знань про ліки, світові дослідження чи приємні презенти.