Поляки незадоволені системою охорони здоров’я, але цінують медиків

Поляки незадоволені системою охорони здоров’я, але цінують медиків

Центр дослідження суспільної думки (Centrum Badania Opinii Społecznej – CBOS) провів опитування випадково обраних респондентів про їхню думку із приводу функціонування системи охорони здоров’я в Польщі. Дослідження суспільної думки відбулося в червні 2023 р., в опитуванні взяли участь 1 054 людини.

Результати показують, що лише невелика частина опитаних задоволені поточною ситуацією, більшість виражають негативну думку – 70 % респондентів не задоволені системою охорони здоров’я в Польщі, а 27 % оцінюють її позитивно.

Варто зазначити, що подібні опитування CBOS проводить щорічно. За їхніми даними, збільшення показника задоволеності поляків системою охорони здоров’я спостерігалося влітку 2020 р. Але вже у вересні 2021 р. кількість респондентів, що оцінюють систему охорони здоров’я позитивно, зменшилася.

Аналізуючи дані з точки зору віку, можна констатувати, що літні респонденти (віком 65 років і більше) і жителі сільської місцевості демонструють більшу задоволеність системою охорони здоров’я. У свою чергу, молоді люди (25-35 років), жителі міста середнього розміру (від 20 000 до 99 999 осіб), випускники університетів, особи з доходом вище за середній висловлюють більше невдоволення.

Дослідження демонструє, що суспільна думка про охорону здоров’я значною мірою залежить від того, як респондент користується медичними послугами. Люди, що користуються тільки державною системою страхування охорони здоров’я, висловлюють кращу думку, ніж респонденти, які користуються приватним страхуванням або змішаною формою.

Однак, незважаючи на негативну думку про систему в цілому, за останні два роки серед поляків зміцнилася віра в те, що пацієнти мають рівний доступ до медичних послуг. Зокрема, на думку респондентів, у рамках державного страхування пацієнти одержують послуги належної якості незалежно від доходу та соціального стану.

CBOS відзначає, що поляки цінують компетенції лікарів (70 %), їхнє залучення в процес лікування (63 %), використання сучасних медичних рішень (69 %) і сучасну медичну апаратуру. Більше половини респондентів позитивно оцінюють доступність лікарів первинної медичної допомоги та їхні діагностичні навички. Респонденти також виражають позитивну думку про нові рішення, такі як е-рецепти, е-направлення, аккаунт пацієнта.

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (Пока оценок нет)
Loading...