У Польщі приймуть Закон про якість медичних послуг

У Польщі приймуть Закон про якість медичних послуг

Недавно міністр охорони здоров’я Польщі Адам Недзельський під час брифінгу представив положення законопроєкту про якість медичного обслуговування та безпеки пацієнтів.

«Цей закон має фундаментальне значення, оскільки він змінить принципи роботи системи охорони здоров’я. Основним елементом під час розрахунку з установами охорони здоров’я буде якість надаваних послуг. Ми не будемо ставитися до цього поняття тільки із клінічної точки зору, маючи на увазі стандартні параметри, такі як кількість повторних госпіталізацій, тривалість здорового життя пацієнта і т. д. Ми визначимо це поняття набагато ширше», – зазначив Недзельський.

Поняття якості медичних послуг існує в Польщі й сьогодні, але цей показник є статистичним. Він застосовується для оцінки ефективності системи охорони здоров’я та не враховується під час розрахунку з установами охорони здоров’я. Після того як пропонований МОЗ закон набуде чинності, поняття «якість медичної послуги» буде мати прикладне значення.

На сьогодні є певні параметри для визначення якості медичних послуг, але законопроєкт містить ще два додаткові елементи для його оцінки.

Перший – це комфорт пацієнта під час лікування. Що це означає на практиці? «Усі аспекти, пов’язані з інформуванням пацієнта, лікуванням під час його перебування в стаціонарі, навіть харчування, будуть включені в поняття комфорту», – повідомив міністр.

Друге – це оцінка управління медичною установою.

За словами міністра, якість буде оцінена у фінансовому еквіваленті. Недзельський пояснив, що всі медичні установи, які надають послуги відповідно до очікувань пацієнтів, будуть нагороджені за якість.

Законопроєкт також передбачає ведення нових реєстрів. Це реєстр помилок під час лікування та реєстр захворюваності. На думку міністра, ведення цих реєстрів буде сприяти підвищенню безпеки пацієнтів.

Особливу роль у цій системі буде відігравати Національний фонд охорони здоров’я (NFZ). Він буде аналізувати інформацію, яка вноситься до реєстрів, і повідомляти до Міністерства про те, що відбувається в окремих медичних установах. Крім того, ця інформація буде використовуватися NFZ під час розрахунків із постачальниками медичних послуг.

NFZ візьме на себе вирішення питань, пов’язаних з акредитацією лікарень. Це логічно, адже згідно із законопроєктом саме NFZ буде виступати гарантом якості медичних послуг. Національний фонд охорони здоров’я також буде відповідати за реєстрацію небажаних явищ. Ця інформація дозволить Фонду класифікувати лікарні й оцінювати їхню роботу.

Спрощена процедура вимоги компенсації за лікарську недбалість – ще одне нововведення, пропоноване законопроєктом. Буде створений компенсаційний фонд, який дозволить у спрощеному порядку вимагати компенсації. Це означає, що судовий розгляд не буде єдиним засобом пред’явлення претензій із приводу лікарської недбалості та помилок. Фондом буде управляти омбудсмен із прав пацієнтів. Така практика існує і в інших країнах ЄС.

Ознайомившись із текстом законопроєкту, можна виділити такі важливі положення:

  1. впровадження процедури авторизації лікарень, тобто видання дозволу на провадження медичної діяльності за відповідності певним критеріям;
  2. впровадження 2-рівневої системи забезпечення якості: внутрішня система на рівні кожної установи охорони здоров’я та зовнішня система у вигляді реєстру медичних подій, які буде вести NFZ;
  3. надання акредитації у сфері охорони здоров’я Національним фондом охорони здоров’я та ліквідація Центру моніторингу якості медичних послуг;
  4. впровадження системи компенсаційних виплат, яка являє собою систему позасудової компенсації збитків, понесених пацієнтами в результаті медичних подій; розмір компенсації за одну медичну подію у випадку зараження біологічним патогеном або порушення здоров’я – від 2 тис. до 200 тис. зл.; за смерть пацієнта внаслідок помилки під час лікування – від 20 тис. до 100 тис. зл.;
  5. посилення нагляду за веденням медичних реєстрів та уточнення правил їх створення й фінансування.

Як би там не було, але впровадження нових правил позначиться на роботі всієї системи охорони здоров’я та кожного її учасника. Уряд сподівається, що медичний персонал буде прагнути до підвищення якості надаваних послуг, оскільки належна якість буде винагороджуватися фінансово.

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (Пока оценок нет)
Loading...

    Подпишись на новости медицины Польши