Розвиток телемедицини в Польщі: розпорядження міністра про нові стандарти телеконсультацій опубліковане

Розвиток телемедицини в Польщі: розпорядження міністра про нові стандарти телеконсультацій опубліковане

Розпорядження міністра охорони здоров’я про зміни до стандарту проведення телеконсультацій у первинній ланці медичної допомоги опубліковане 8 березня. Воно передбачає право пацієнта самому обрати форму консультування. Виняток стосується тільки дітей до 6 років – для цієї групи пацієнтів віддалені консультації заборонені. Розпорядження набуло чинності 15 березня.

На думку МОЗ, унесені зміни дозволять систематизувати телеконсультації та будуть сприяти раціональному використанню даного виду медичної допомоги. Також очікується, що новий стандарт має привести до обмеження зловживань електронними відвідуваннями в тих випадках, коли послуга повинна надаватися при прямому контакті з медичним персоналом.

Робота над проєктом розпорядження зайняла більше часу, чим планувалося, оскільки медичне співтовариство було проти деяких рішень, запропонованих міністерством. Спочатку проєкт передбачав, що з 1 березня електронний візит буде доступний тільки особам віком від 7 до 64 років, за деякими винятками. Лікарі та пацієнти підкреслювали, що це обмежує права пацієнта та що доступ до терапевтів і сімейних лікарів погіршиться.

Згідно з розпорядженням, особистий візит необхідно проводити на прохання пацієнта. Причому обов’язково для дітей до 6 років, які страждають на хронічні захворювання або в разі погіршення стану здоров’я пацієнта чи зміни симптомів. При цьому контрольні консультації під час лікування дитини все-таки можуть проводитися дистанційно.

Крім того, телеконсультація заборонена при першому візиті пацієнта з підозрою на злоякісне новоутворення. А для пацієнтів із підозрою на SARS-CoV-2, навпаки – візит у будь якому разі буде віддаленим.

Унесення змін до стандартів надання послуг телемедицини продиктоване зловживаннями цією формою послуг із боку деяких поліклінік. Згідно зі звітами Уповноваженого із прав пацієнтів, у пацієнтів було багато заперечень. У 2020 році вони повідомляли про проблеми зі збільшенням часу очікування медичних послуг, указували на низьку якість телефонних консультацій і поставили під сумнів ефективність телеконсультацій як форми лікування.

Аналіз Управління омбудсмена із прав пацієнтів свідчить про те, що проблема була найбільш виражена у великих містах. Часто пацієнти не могли добитися особистого візиту до лікаря, відчували проблеми з тим, щоб додзвонитися до медичної установи, не мали доступу до поліклініки.

На практиці телеконсультації для дорослого пацієнта виглядають у такий спосіб. У даному випадку йтиметься про послугу, коли між лікарем і пацієнтом налагоджений хороший контакт. Коли пацієнтові необхідний рецепт або лікарняний листок, він надсилає смс своєму сімейному лікареві, у якому викладає прохання й обґрунтовує його. Якщо в лікаря виникають запитання, він передзвонює та уточнює деякі моменти. Якщо запитань немає, то через якийсь час пацієнт просто отримує номер е-рецепта або е-лікарняного.

Або, наприклад, якщо пацієнтові необхідна вакцинація проти гепатиту В чи дифтерії та правця або іншої інфекції, крім вакцинації від SARS-CoV-2 (цю процедуру здійснюють кабінети в лікарнях згідно з Національним планом), у такому випадку пацієнт заздалегідь пише сімейному лікареві про свою потребу в смс, у відповідь лікар повідомляє час проведення вакцинації в його кабінеті.

Якщо ж йдеться про підозру злоякісного новоутворення, то в такому випадку пацієнт пише про свою проблему сімейному лікареві, і той призначає час візиту. Під час особистого відвідування пацієнт буде оглянутий, і лікар видасть йому направлення на необхідні обстеження.

Ми навели приклади телеконсультацій, засновані на особистому досвіді, адже кожна людина в Польщі повинна підписати декларацію із сімейним лікарем, звичайно, якщо хоче мати доступ до безкоштовної медичної допомоги. Це стосується навіть лікарів. І безумовно, нам, лікарям, набагато простіше знайти спільну мову з нашими сімейними лікарями, ніж звичайним пацієнтам. Відносини із «семейником» складаються дружні – він ніколи не відмовить в особистому візиті, випише рецепт без зайвих запитань і дасть лікарняний.

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (Пока оценок нет)
Loading...
Подпишись на новости медицины Польши